Agenda | Wat is er in de Bibliotheek te doen?

Voorleeshalfuurtje

Elke woensdagmiddag is van 14.00 tot 14.30 uur een voorleeshalfuurtje in de Bibliotheek Hasselt. Voorlezen is ontzettend gezellig en leuk, zowel voor het kind als voor de voorlezer!  Bovendien is voorlezen niet alleen leuk, maar ook heel belangrijk in de ontwikkeling van het kind.

Jonge kinderen leren enorm veel van voorlezen. In de eerste plaats is voorlezen heel goed voor de taalontwikkeling. Kinderen leren nieuwe woorden tijdens het voorlezen en ze leren hoe een goede zin opgebouwd is. En door met het kind ook te praten over het boek, wordt het kind ook gestimuleerd actief met taal aan de slag te gaan

In de tweede plaats leren kinderen goed luisteren wanneer ze voorgelezen worden en zich te concentreren. Voorlezen stimuleert ook de fantasie van het kind.

Veel redenen dus om dit voorleeshalfuurtje te organiseren!

Met behulp van een aantal ervaren vrijwilligers die ervaring hebben met het voorlezen aan kinderen kunnen we deze activiteit gaan realiseren in de Bibliotheek Hasselt. Het SCAB en Bibliotheek Zwartewaterland hopen dat er veel kinderen in de leeftijd van 3 tot 7 jaar zullen komen luisteren naar de mooie verhalen. Er zal elke week door een andere voorlezer worden voorgelezen.

Datum woensdag 4 augustus 2021
Tijd 14:00 uur
Waar Bibliotheek Hasselt
Voor wie Basisschool kinderen, Kinderen (0-4 jaar)