Taalmorgen Sluuspoort

Ken je nog niet zoveel Nederlandse woorden? Vind je het moeilijk om Nederlandse teksten te lezen? Of is schrijven voor jou een probleem? Kom dan naar de taalmorgen in de Sluuspoort te Zwartsluis.

Tijdens deze taalmorgens ben je actief bezig met de Nederlandse taal en maak je kennis met andere culturen/talen. Elke week zijn er andere taalactiviteiten, zoals het praten over een onderwerp, het lezen en begrijpen van teksten of boeken, het doen van (taal)spellen, kwartetten en het bespreken van typisch Nederlandse zaken.

Er komen mensen met hele verschillende achtergronden. Bijvoorbeeld uit Polen, Eritrea, Mexico, Syrië, Iran, Turkije en ook Nederland. De taalmorgen wordt geleid door de taalpuntdocent en gecertificeerde taalvrijwilligers.

Heb je interesse? Kom dan gerust eens langs! En ken je iemand die op taalgebied graag iets extra’s wil leren, laat hem of haar dan weten dat iedereen van harte welkom is!

Datum maandag 20 maart 2023
Voor wie Volwassenen (18+)