Taalmorgen in Bibliotheek Zwartsluis

Ken je nog niet zoveel Nederlandse woorden? Vind je het moeilijk om Nederlandse teksten te lezen? Of is schrijven voor jou een probleem? Kom dan naar de taalmorgen in Bibliotheek Zwartsluis.

In Bibliotheek Zwartsluis is elke maandagmorgen van 09.30 – 11.30 uur een taalmorgen. Tijdens deze taalochtenden ben je actief bezig met de Nederlandse taal en maak je kennis met andere culturen/talen. Dat onder het genot van een kopje koffie of thee.

Elke week zijn er andere taalactiviteiten, zoals het praten over een onderwerp, het lezen en begrijpen van teksten/boekjes, het doen van (taal)spellen, kwartetten en het bespreken van typisch Nederlandse zaken.

Er komen mensen met hele verschillende achtergronden. Bijvoorbeeld uit Polen, Eritrea, Mexico, Syrië, Iran, Turkije en ook Nederland. De ochtend wordt begeleid door gecertificeerde taalvrijwilligers.

Iedereen die het leuk vindt om samen een kop koffie/thee te drinken en geïnteresseerd is in de Nederlandse taal en andere culturen/talen is van harte welkom in Bibliotheek Hasselt. En ken je iemand die op taalgebied graag iets extra’s wil leren, attendeer die dan op deze morgens.

Datum maandag 20 december 2021
Tijd 09:30 uur
Voor wie Volwassenen (18+), Senioren (60+)