Expositie 'Met oog voor detail'

Museum Schoonewelle exposeert: Maarten ’t Hart. Een fijnschilder met een voorliefde voor de architectuur. Hij schildert en tekent schuren, boerderijen, woonhuizen, stationsgebouwen en kastelen. Maar hij heeft vooral naam gemaakt met het schilderen van kerkinterieurs.

Voordat hij aan een schilderij of tekening begint, kijkt hij….. en kijkt hij nog eens. Net zolang tot het onderwerp op het netvlies staat gebrand. In zijn voorstellingen klopt daarom elk detail. Pilaren, bogen en metselwerk zijn zo overtuigend geschilderd dat je even vergeet dat je naar een schilderij kijkt.

Partner Annelies pakte tijdens een vakantie in Frankrijk potlood en papier en maakte haar eerste schetsjes. In ruim 15 jaar tijd heeft ze een ruimte collectie opgebouwd van tekeningen, gemaakt met potlood of kleurpotlood. En ook in haar werk staat ‘oog voor detail’ centraal.

‘Met oog voor detail’ is te zien op de tweede etage van Sluuspoort. Bezoekers zijn welkom op maandag van 13.30 tot 17.00 uur, dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur. De toegangsprijs is € 4,50 voor volwassenen en € 2,00 voor jeugd van 5 tot en met 12 jaar.

Datum vrijdag 18 juni 2021
Einddatum donderdag 30 september 2021
Voor wie Volwassenen (18+), Jeugd en jongeren, Senioren (60+)
Prijs De toegangsprijs is € 4,50 voor volwassenen en € 2,00 voor jeugd van 5 tot en met 12 jaar.