Nieuws uit de Bibliotheek

Taalpunt Zwartewaterland is gecertificeerd!

Een mooie mijlpaal voor het Taalpunt, gevestigd in Bibliotheek Hasselt. Het was af en toe best een lange weg ernaartoe door veel papierwerk en speciale voorwaarden, maar het is gelukt! Een kwaliteitsslag voor het Taalpunt. Een moment om dankbaar voor te zijn omdat het Taalpunt zulk waardevol werk doet. Er is nu sprake van een volwaardig Taalhuis.

Natuurlijk zijn de taallessen en coachmomenten gewoon doorgegaan. Maar het staat nu officieel op papier dat er kwalitatief goede coaching en lessen zijn. Ook aan de normen die gesteld worden aan beleid, producten en diensten maar ook financiën en resultaat werd ruimschoots voldaan. En misschien nog belangrijker de samenwerking met en door mensen en het maatschappelijk effect en handelen conform (privacy)wetgeving is ruim voldoende beoordeeld.

Het Taalhuis is onderdeel van de Bibliotheek. Bij de Bibliotheek staat een leven lang leren en ontwikkelen voor iedereen centraal. Zowel voor bezoekers als medewerkers, vrijwilligers en deelnemers Taalhuis. Deze certificering door de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal past goed in die lijn.

Trotse cursisten

Door corona was het wel iets rustiger bij de taallessen en ook het coachen stond op een lager pitje. Maar toch zijn er nu ook een aantal cursisten die een certificaat hebben gehaald! Vanaf oktober 2020 werd vanuit de Bibliotheek in company taalles gegeven aan allochtone werknemers van de Condorgroup in Genemuiden. Iedere week is 2 uur geoefend met spreken, lezen en schrijven. Deze cursisten van taal-op-je-werk kunnen nu veel beter overweg met de Nederlandse taal. Op de werkvloer en in hun vrije tijd. Fijn om zulke trotse cursisten te hebben!

Welkom!

Ben of ken jij iemand die moeite heeft met de Nederlandse taal of andere basisvaardigheden? Kom langs bij het Taalhuis! En ben of ken jij iemand die anderen graag helpt taalvaardiger te worden? Ook van harte welkom om je aan te melden bij het Taalhuis!

Spreekuur Taalhuis Zwartewaterland: maandag 16.00 – 20.00 uur.