Nieuws uit de Bibliotheek

Expositie Marleen de Wit

In september en oktober hangt de expositie van Marleen de Wit in de Bibliotheek Hasselt. Hieronder schrijft ze wat meer over zichzelf en haar expositie. Van harte welkom om de expositie te komen bewonderen!

"Mijn naam is Marleen de Wit. Tekenen zit in mijn genen. Al op de kleuterschool tekende ik graag, op de basisschool deed ik mee aan een tekenwedstrijd en op de middelbare school koos ik tekenen en kunstgeschiedenis als examenvak. Tijdens andere lessen fantaseerde ik over de tekenopdracht die ik die week moest maken. Het was mijn droom om naar de kunstacademie te gaan, maar het werd een opleiding verpleegkundige. Tekenen en creatief bezig zijn liet me niet los. Op mijn 26e ontdekte ik het schilderen en dat dat voor mij heel goed werkt om mijn gevoelens te verwerken. Ik volgde verschillende schildercursussen en -workshops, en merkte dat ik het werken met diverse materialen het leukst vind. Ik kies iedere keer opnieuw met welk materiaal ik aan de slag ga en laat me daarin leiden door mijn gevoel. Vaak laat mijn werk iets zien van wat ik voel of meemaak of wat ik tegenkom op mijn levenspad, maar soms ook gewoon helemaal niet. Ik hoop dat je geniet van mijn eerste echte expositie! Wie weet herken je jouw eigen verhaal wel in een van mijn werken. Veel (inspiratie)plezier!"