Resultaten 1 - 10 van 60

Lezen is een basiscompetentie die benodigd is om deel te kunnen nemen aan onze kennismaatschappij. Maar daarnaast is lezen ook gewoon leuk, lezen helpt om de wereld en de ander te ontdekken. Via verhalen verruimen we ons denken en wereldbeeld. Ieder kind verdient het uit te groeien tot een lezer. Wil jij daar een bijdrage aan leveren? Kom dan werken op de plek waar letters verhalen worden. Want eens een lezer blijft een lezer, en daar geniet je een leven lang van!

We gaan onze afgeschreven boeken weer verkopen! In de Bibliotheek Zwartsluis doen we dat op donderdag 9 en vrijdag 10 mei 2024 tijdens de Sleepbootdagen en in de Bibliotheek Hasselt op donderdag 16 mei 2024 tijdens de weekmarkt.

Zondag 12 mei 2024 is het weer Moederdag. Traditioneel hét moment om je moeder met ontbijt op bed en een cadeau in het zonnetje te zetten. Met dat ontbijt kunnen wij je niet helpen, maar wel met een origineel Moederdagcadeau.

Met (voor)lezen kun je niet vroeg genoeg beginnen en dus hebben wij BoekStart in huis. BoekStart is een programma dat het lezen met kinderen van 0 tot 4 jaar wil bevorderen én ouders met jonge kinderen samen wil laten genieten van boeken. Onderdeel van dit programma is de BoekStart-spaarkaart.

Er komen weer enkele feest- en herdenkingsdagen aan en dat is van invloed op de openingstijden van alle vestigingen van de Bibliotheek Zwartewaterland. Alle vestigingen zijn op de volgende dagen/tijden gesloten:

Van Informatiepunt Digitale Overheid tot Inloopspreekuur Openbaar Vervoer en van Inloopspreekuur Energiecoach tot Spreekuur Wetland Wonen. De Bibliotheek Zwartewaterland biedt diverse spreekuren waar je met allerlei vragen terecht kunt. Altijd goed om te weten, mocht je op één van de onderwerpen ergens tegenaan lopen. HIeronder vind je de spreekuren die wij op dit moment aanbieden: