Resultaten 1 - 10 van 55

Er komen weer enkele feest- en herdenkingsdagen aan en dat is van invloed op de openingstijden van alle vestigingen van de Bibliotheek Zwartewaterland. Alle vestigingen zijn op de volgende dagen/tijden gesloten:

Van Informatiepunt Digitale Overheid tot Inloopspreekuur Openbaar Vervoer en van Inloopspreekuur Energiecoach tot Spreekuur Wetland Wonen. De Bibliotheek Zwartewaterland biedt diverse spreekuren waar je met allerlei vragen terecht kunt. Altijd goed om te weten, mocht je op één van de onderwerpen ergens tegenaan lopen. HIeronder vind je de spreekuren die wij op dit moment aanbieden:

Alle kinderen van 6 t/m 12 jaar zijn de Kinderjury 2024. Zij bepalen welk boek de belangrijkste publieksprijs voor kinderboeken krijgt. Lees jij van 7 februari t/m 9 april 2024 met ons mee? Dan kun je van 10 t/m 24 april 2024 stemmen op jouw favoriete boek in de Bibliotheek Hasselt, Genemuiden en Zwartsluis.

In de voorjaarsvakantie is het Stripweek in de Bibliotheek Zwartsluis. Op het programma staan een Stripfigurenspeurtocht, de workshop Print je eigen 3D-stripfiguur en de workshop Maak je eigen Flip(strip)boekje. Alle drie de activiteiten zijn geschikt voor kinderen van 8 tot 12 jaar.

Op 21 januari 2014 leende Jet Bussemaker, de toenmalige minister van OCW het eerste digitale boek via de Online Bibliotheek. In dat eerste jaar leenden zo’n 80 duizend mensen een kleine 810 duizend digitale bibliotheekboeken. Inmiddels zijn meer dan 600 duizend mensen lid van de online Bibliotheek. En de laatste jaren leenden zij meer dan 5 miljoen e-books en zo’n 2 miljoen luisterboeken. Heb jij al eens een digitaal boek geleend?

Wij vinden het belangrijk dat iedereen mee kan doen in de digitale samenleving en dus bieden we ook in de eerste helft van 2024 diverse computercursussen aan. Met de cursussen uit ons programma haal je (nog) meer uit je laptop, tablet en smartphone.

Vind je het leuk om andere moeders te ontmoeten? Met elkaar te kletsen over het moederschap? Om van professionals en van elkaar te leren? Kom dan op woensdag 24 januari 2024 van 10.00 tot 11.00 uur naar de opening van het Mamacafé in de Bibliotheek Hasselt.